perjantai 27. toukokuuta 2016

4. Päivä

Oli aikainen torstai aamu ja Heiskanen yski kuin röhisevä rölli konsanaan. Menimme normaalin rutiinin mukaisesti aamupalan ja nautimme herkkumme brittiläisessä Ravintola Hyvämielessä. Aamupalan jälkeen menimme kohti Towerin linnaa.

Linnassa kävimme katsomassa kruunun jalokivet ja sitten tuli vapaata kiertelyaikaa. Linnan jälkeen oli ruoka-aika ja koska kaikki eivät tykkää kanasta, piti porukan jakautua jonnekin ravintolaan  ja kfc:hen.
Ruoka oli kfc:ssä ihan yliarvostettua ja täyttä skeidaa. Ruokailun jälkeen oli vuorossa Tower Bridgen pällistely. Ylös emme kuitenkaan menneet koska raha. Pääsimme kuitenkin näkemään tämän ihmeellisen sillan nousevan jopa kaksi kertaa. Näimme myös hienoja hyökkäyshelikoptereita ja niistä tuli yhden opettajan äänensävy mieleen. :')

Sitten menimme Belfastin hyökkäyslaivasotamuseoon. Se oli ihan mielenkiintoinen paikka, koska siellä pääsi liikkumaan lähes vapaasti ja se oli iso. Siellä oli hienosti tehtyjä vahanukkeja vaatteiden kera. Tuli myös selväksi, että britit ovat olleet huomattavasti normaalia lyhyempiä ihmisiä, koska Herra Puhakka (182cm) täräytti päänsä lähes koko ajan ylläolevaan katon rajaan.

Seuraavaksi oli mahdollisuus mennä itsenäiseen shoppailuun tai päiväunille hostellille, jonka jälkeen oli vapaavalintaisen ruokapaikan etsintä.

Minä (Herra Hiltunen) ja Alari Puhakka päätimme mennä hieman astetta parempaan ruokailupaikkaan ja varasimme pöydän kuukausi aikaisemmin kolmen Michelin tähden ravintolaan - Alain Ducasseen. Heti, kun me astuimme 5 tähden hotelliin, jossa tämä ravintola sijaitsi, niin meille tarjottiin kallisarvoista alkoholia, mutta päätimme kuitenkin jättää vielä tässä vaiheessa tämän tilaisuuden välistä. Baarimikkoa hieman kummastutti, kun 15- ja 16-vuotias Suomesta tulee tälläiseen ravintolaan illalliselle, eivätkä ole edes hotellin asiakkaita.

Meidät ohjattiin pöytään ja Herra Puhakka kiinnitti huomiota, että juomalasissa olisi ollut tilkka punaviiniä, mutta lasin pohja oli kuitenkin vain häivytetty tyylikkäästi punaisella. Puhakka halusi kysäistä tarjoilijalta: "What is this?" Ja tarjoilijahan vastasi: "It's your water glass sir."

Nautimme 7 ruokalajin menun ja hinnaksi tulikin lopulta n. £170 henkilöä kohti. Hyvän 3,5 tunnin  ruokailun jälkeen ajoimme taksilla hostellille takaisin.